fredag den 18. oktober 2013

Harry Potter Studiotour

Mit hjerte banker helt vildt. Vi er her. Endelig! Jeg kan slet ikke skjule min begejstring. Jeg står foran Harry Potter Museet i London!

Da jeg for nylig var i London tog jeg en tur ud til Warner Bros. Studio, der har omdannet deres tidligere filmstudie til Harry Potter museum. Her er alt originalt og brugt i filmene. Ingen replika! Der er både kulisser, kostumer, props og meget andet! Et totalt must, hvis du ligesom mig er stor Harry Potter fan.

Det var sjovt at se, at stort set alle besøgende var omkring min alder (starten af tyverne), men vi er jo også den generation der voksede op sammen med Harry Potter. Selv har jeg hele tiden haft samme alder som skuespillerne, så filmene har fulgt min alder. Stedet kan varmt anbefales til fans af både film og bøger. Det var så magisk og fantastisk at jeg næsten ikke kan forklare det! Måske siges det bedst med at jeg her tog ligesom mange billeder, som jeg gjorde på resten af turen.

Man får masser af fakta og sjove baggrundshistorier imens man går rundt. Både skilte og små filmklip vist på skærme forklarer om de ting du ser. Sørg for at have masser af tid, for man kan snildt få flere timer til at gå derude!



Dørene ind til Storsalen
Dumbledore og Professor McGonnagal
Udkast til Sirius Blacks tatoveringer
Fun fact: Sengene blev lavet til første film. Drengene
voksede derfor hurtigt fra de små sengestørrelser.
I den sidste film stikker deres ben langt ud over kanten,
du ser det bare ikke fordi den er filmet fra andre vinkler.
Hvad ville du se, hvis du så ind i drømmespejlet?
Kan du huske kodeordet?
Dumbledor på sit kontor sammen med fordelings
hatten. Fun fact: Alle bøgerne på Dumbledors kontor
er lavet af telefonbøger med gammel indbinding som
overtræk.

Eleksirlokalet! Det var så flot og rigtig fedt!
Fun fact: Alle billederne i filmen er håndmalede oliemalerier.
De er malet ud fra et foto taget af folk i kostumer. Mange
af billeder er folk bag om produktionen i kostumer, så som
manuskriptforfattere, klippere osv.
Alle de mange dyr, som har spillet med.
Hvem vidste at Trofast var spillet af 9 forskellige
hunde?
Nogle skolebøger. Der er produceret massevis af bøger, aviser,
plakater, æsker og meget mere til filmene. Alt sammen skulle tegnes
og laves fra bunden!
En dødsgardist ser lidt for direkte på mig!
Natbussen! Hvor vil du gerne hen?
En utrolig livagtig voksdukke af Dumbledor!
Jeg var sikker på at han pludselig ville slå øjnene
op og kigge på mig! Det er så vildt lavet!
Voldemort...?
Jeg hilste også på Hippogriffen! Den var ret
stor og mega godt lavet!

Koncept art
Koncept art fra den sidste film. Meget smukt.

Hogwarts 1:24. En af de største oplevelser!

Hogwarts 1:24 meget detaljeret!
Jeg er lykkelig!
Tror i der er nogen hjemme på Ligustervænget?

Ja det var bare et lille udpluk fra massevis af billeder! Se mere om hvordan du planlægger din tur derud på Warner Bros. egen hjemmeside.
Bonus:
Vidste i at Diagon Alley er på Google Streetview? Se selv her.

Jeg er gået totalt Harry Potter amok efter denne tur. Hvis i har lyst til at se mange flere billeder, så sig endelig til, så smider jeg dem op på Læselysts facebookside. Husk at gå på facebook og tryk synes godt om!
Det var alt for denne gang! So long!
Og så får i lige en lille video fra Dumbledors kontor. Bare fordi i er så søde.




6 kommentarer:

  1. Åh, jeg drømmer. Jeg drømmer virkelig om det sted; og jeg bliver nødt til at drage afsted snart! Det ser helt enestående magisk ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også fuldstændig fantastisk!

      Slet
  2. Jeg vil så gerne afsted igen når jeg ser dine billeder. Det var simpelthen SÅ fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne også sagtens vende tilbage!

      Slet
  3. Hvis man ikke allerede er vild med Harry Potter, inden man besøger stedet, så er man det i hvert fald bagefter, for stedet er magisk - også selvom det 'bare' er en masse kulisser. Var I London sidste år, og det var helt klart en af de bedste oplevelser på turen.

    Mvh
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er bare noget helt særligt over stemningen! Jeg ved ikke hvad det er, men jeg var dybt berørt og gik rundt sådan helt viden siden af mig selv.

      Slet