fredag den 3. oktober 2014

Ord uden lige

Så blev det fredag, weekenden lurer om hjørnet. Jeg håber i læser noget godt? Som i kan se i panelet til venstre, er jeg i gang med at læse American Psycho. Den er hård. Jeg kan ikke læse i den om aftenen inden sengetid, hvor jeg plejer at læse, da den giver mig kvalme og onde drømme. Pyha, den er voldsom. Jeg tror det næste jeg skal læse, skal være noget let og sjovt.
I et tidligere indlæg skrev jeg at Dandy er anden bog i Jan Guillous triologi, hvilket en læser var så venlig at påpege ikke er sandt, idet Jan Guillou planlægger at lave mange flere - en hel serie om 1900-tallet. Det anede jeg faktisk ikke, så jeg blev virkelig glad, da jeg er vild med bøgerne. 


Så faldt jeg over en artikel med nogle virkelig fede illustrationer til ord på andre sprog, som man ikke lige har noget ord for på engelsk (eller på dansk) - de gav mig faktisk ideer til et par bøger. 

Tysk




Japan



Se alle 23 på Buzzfeed.

1 kommentar: