onsdag den 25. marts 2015

Skammerens Datter på det store lærred

Skammerserien er nok en af mine yndlings fantasyserier! Jeg kan huske, at min mor læste bøgerne med mig og siden har jeg genlæst dem op til flere gange - og de er kun blevet bedre for hver gang. Jo ældre jeg bliver, jo flere nuancer bliver jeg opmærksom på. Alt i alt nogle fantastiske bøger, som man virkelig bør læse, hvis man er til fantasy. Nu bliver Lene Kaaberbøls historie om skammerens datter til film. Filmen har premiere d. 26. marts 2015. Traileren kan ses her:



Som altid når bøger skal filmatiseres bliver man jo som fan en smule nervøs - for gør de det nu godt nok? Og når det tilmed er en dansk fantasyfilm, kunne man næsten få svedige håndflader. Men ud fra traileren, så jeg synes faktisk, at det ser rigtig godt ud. Filmen er blandt andet optaget i Tjekkiet og har derfor et vildere og mere fantasypræget udseende end den danske natur kan opbyde. Slotte, kostumer og special effects ser ganske imponerende ud - så jeg er ganske optimistisk! Jeg skal helt sikkert ind og se den. Skal du?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar