onsdag den 23. marts 2016

Dagbog fra i morgen

Dagbog fra i morgen
Cecelia Ahern
2009, Thaning & Appel
375 sider (pocketbook format)

Dette var mit første møde med Cecelia Ahern, der er forfatteren bag blandt andet P.S. Jeg elsker dig!. Stilen minder meget om for eksempel Sophia Kinsella og Marian Keyes, som er nogle af mine yndlings chicklit forfattere. Jeg slubrede bogen i mig, og faktisk synes jeg så godt om den, at jeg nu har købt et ekstra eksemplar til en giveaway - følg med på bloggen for at se, hvordan du kan deltage i lodtrækningen.

Resumé
Den forkælede teenager Tamaras liv styrter i grus, da hendes stinkende rige far begår selvmord fordi han er gået bankerot. Tamara og hendes mor må flytte ind hos en eksentrisk onkel og tante langt ude på landet, hvor der ikke sker noget som helst. Eller gør der? En dag kommer en sød fyr forbi i en bogbus, og Tamara låner en mystisk læderindbunden dagbog, og da hun først får brudt låsen op og ser, hvad bogen indeholder, begynder hendes liv at forandre sig drastisk. 

Bogen er en herlig chicklit cocktail: nogle alvorlige emner, der behandles på en let og humoristisk måde uden at det bliver plat eller respektløst, en sød romance og et lille drys magi. 

Læs den hvis du:
- Er til chicklit
- Er til fx Sophia Kinsella og Marian Keyes
- Vil læse en chicklit med lidt magi i
- Vil læse en chicklit, der overrasker og underholder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar